۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲

به منظور تسریع در احیای بافت‌های فرسوده؛

متقاضیان احیای بافت فرسوده در خراسان شمالی تسهیلات می‌گیرند

متقاضیان احیای بافت فرسوده در خراسان شمالی تسهیلات می‌گیرند

بجنورد- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: به منظور تسریع در احیای بافت های فرسوده و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی، متقاضیان احیای بافت فرسوده شهری در خراسان شمالی تسهیلات دریافت می‌کنند.

علی اصغر بدیعی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهراظهار کرد: بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری یکی از عوامل موثر در تحقق توسعه درونی شهرهای خراسان شمالی است.

وی گفت: بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده با مشارکت مردم، حمایت دولت و مسئولین صورت می گیرد و بدون شک نگاه تک بخشی به این حوزه، نمی تواند زمینه موفقیت و تحقق این امر را فراهم کند.

بدیعی مقدم با بیان اینکه مدیریت شهری نباید تنها به سازمان عمران شهری متکی باشد، افزود: در نوسازی بافت‌های فرسوده، کیفیت طراحی واحدها نیز باید مورد توجه قرار گیرد و صرفا نباید نگاه به نوسازی و یا بهسازی بافت‌های فرسوده، نگاه اقتصادی باشد.

وی از ارائه تسهیلات احیای بافت فرسوده شهری به متقاضیان در خراسان شمالی خبر داد و گفت: این تسهیلات به منظور تسریع در احیای بافت های فرسوده و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی انجام می شود.

بدیعی مقدم میزان تسهیلات احیای بافت فرسوده شهری در استان را ۳۰ و ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود تسهیلات ۲۲ درصد اعلام کرد.

به گفته وی تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی به واحدهای مسکونی شهرستان بجنورد وتسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به متقاضیان شهرستان‌های شیروان واسفراین تعلق می گیرد.

بدیعی مقدم اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰ متقاضی احیای بافت های فرسوده شهری در خراسان شمالی به بانک های عامل معرفی شده‌اند که امیدواریم بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات همکاری های لازم را داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر این استان ۴۸۰ هکتار بافت فرسوده دارد که با پرداخت تسهیلات علاوه براحیای بافت‌های فرسوده، حوزه ساختمان از حالت رکود خارج خواهد شد.

کد خبر 2971470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha